torstai 16. helmikuuta 2012

Ufoja kaapista pois

Vitsi, että olen ylpeä itsestäni! Mä olen saanut sairasloman aikana viimein pöllytettyä puolivalmiita töitä pois kaapista. Vuosi sitten keväällä, ensimmäisessä kevätauringossa aloitin virkkaamaan Novitan Sateenkaari-langasta isoäidinneliöitä.Näistä oli ajatus koota Typylle sängynpeitto. Moni voi tietysti miettiä, tarviiko pinnikseen päiväpeitettä. No, ei ehkä. Mutta kokovillaista peittoa voi kyllä käyttää muutenkin, esim vaunuissa lämmikkeenä.

Palathan olivat valmiina jo alkukesästä ja kokosinkin peittoa jonkin verran. Mutta kyjyilyiden tiimellyksessä jotenkin innostus lässähti ja työ hautautui pöytälaatikkoon. Tai kaapin päälle oikeastaan. Nyt sen sieltä kaivoin, kun  on ollut aikaa lepäillä sohvan nurkassa. Tässä se nyt on. Enjoy!

malli: omasta päästä, isoäidinneliöitä 6 x 10 kpl
koukku: 3,5 mm
lanka: Novita 7veljestä "Sateenkaari"
fiilis: väriä elämään!





Muitakin ufoja on lähes valmiina. Niistä lisää myöhemmin.

Sitten täytyy esitellä isännän ja mun yhteistuotos. Tai lähinnä idea on multa ja isäntä toteutti. Tuli vähän hyvä. Ollaan kaivattu tuulikaappiin lasten naulakkoa, saisi Typyn haalarit ja hanskat siihen roikkumaan. Päätettiin lopulta, että tehdään se itse, kun ei mieleistä oikein mistään löytynyt. Isäntä etsi autotallista sopivankokoisen levyn pätkän ja muutaman Ikeasta hankitun koukun. Minä kaivoin kaapista kangasta ja vanua ja tulos on tämä.



1 kommentti: